Nu är det jul här i vårt hus

Hej och hå, nu var det ett bra tag sedan..
Allt flyter på fint. Jag omger mig som vanligt med massor av dramatik, men i övrigt är det riktigt bra!
 Huset börjar tömmas på folk som åker hem över jul. Det känns tråkigt, men de kommer ju tillbaks sen! 

Jag håller på med ett pepparkakshus som är tänkt ska vara som en miniatyr av vårt hus. Det är snett och skumt hittils och har inget tak, men jag tror det kommer att bli fint sedan! Granen är färdigklädd och luktar jul. 

Anna jobbar 8 nätter i rad nu, så vi ses knappt. Det är jättejobbigt när man är van vid så mycket mer. Men det är kanske nyttigt, vem vet? 
Nu är dags för lite mera fix, har bestämt mig för att frosta av frysen idag, göra klart pepparkakshuset och försöka få lite ordning på köket osv. 
Imorgon är det dan före dopparedan, så det ska jag enligt tradition koka knäck och kanske annat julgodis!
 I år ska jag fira julafton hemma i mitt hus med ett par sambos som inte åkt iväg. Vi ska äta auberginesill och så hörde jag något om en "julskinka" på kålrot. Ris a la malta, ischoklad och plommonkompott ska vi också försöka hinna med! 
Och glögg. Massa glögg! 



 


RSS 2.0