Söndag

Hej och goddag.
Jag är uppe tidigt en söndagsmorgon. Usch. Kan inte sova längre.. Sanna ligger kvar och sover, men jag fick vandra upp och sysselsätta mig.
Har vart här sen i fredags och vi har haft det mys. :) Lagat mat och bakat och kollat på tv och pratat och sådär.

I fredags fick jag förövrigt reda på att vi fått en lägenhet (eller aa, vi står först i kön på den och har tackat ja och väntar nu bara på att de ska hinna kolla upp om Niklas har betalningsanmärkningar).
Men det är så gott som klart och det känns underbart. Det är inflyttning i april. Så om allt går vägen så bor jag i Västerås om drygt en månad. Känns galet nervöst, men fruktansvärt kul också. Jag blir sambo, det känns så.. jag vet verkligen inte. Det känns dessutom stressigt redan med packning och sånt. Men jag lär ju verkligen hinna, jag har gott om tid.

När jag ringde alla igår och var helt speedad och överlycklig för lägenheten slog det mig verkligen vilka som betydde något. Jag ringde de jag verkligen ville skulle få veta först. Dvs. Evelina, pappa, mamma, sanna, bergis, cissi, mikael och emma s.  

Det var också glädjen över lägenheten som gjorde mig så förbannad när en gammal kompis ringde (för att jag sökt henne tidigare på dagen). Jag var så glad och alla glädjes med mig. Men jag hade ingen lust att ringa henne och berätta. Jag hade ingen lust att hon skulel dela det med mig. För jag kände inte att hon ärligt skulle glädjas. Jag var så trött efter allt som hänt (eller rättare sagt, allt som INTE hänt). Jag vet inte vem som varit löjligast eller så i vårat "bråk" men jag kände att jag brydde mig mest. Jag blev så arg, så frustrerad över situationen. Jag ville få respons, att hon skulle skrika på mig, be om ursäkt, gråta eller skratta. Vad som helst hade dugit, bara det var något. Det går inte att tiga ihjäl något.
Men aja, jag flyttar till Västerås snart och skaffar mig ett helt nytt liv. Men jag hoppas ändå att de jag bryr mig om, fortfarande ska vara en del i det.. 


Nu ska jag skicka ett sms till min Niklas, och sen ska jag väcka Sanna med uppdukad frukost klart.
Sedan är det dags att hämta banankartonger på ica och sedan gå på mässan på horse show med Bergis.


Jobb, tröstgodis och konfirmationsläger

Idag har vart en omväxlande dag. Vaknade upp på toppenhumör, i bra tid och tog det lugnt imorse. Sminkade mig till och med.
Får tag i vikariepoolen i Västerås efter jobbet, men de ville inte ha mig. Outbildad som jag är. Jag skickade in en ansökan ändå. Dag från dag ändras det troliga flyttdatumet. Igår var jag 80 % på att det skulle bli 1 mars. Idag är jag 80 % på att det inte blir mars. Jag vill ju flytta i mars. :/
Fick i alla fall Evelina att köra mig till Lindome för cigaretter och godis. Tröstgodis vadfan. :) Jag fick även bakislåt tillägnad mig. Tack.

Det är dags att börja packa inför imorgon nu. Får ha med mig packningen till jobbet. Känns skönt att jag ska till Niklas imorgon i alla fall. Nu har vi pratat mer om konfirmationslägret som Niklas ska åka på i mars. Jag följer med för Niklas skull, men får inte ens sova med honom. Jag fick ett eget rum alldeles ensam. Haha, ingen ville bo med mig. Jag funderar på att bosätta mig i Niklas rum som han tydligen ska dela med 3 andra pojkar. Kul.
Jag vet inte ens varför jag sa ja. Jag slipper medverka på de kyrkliga sakerna och det är ju bra i alla fall. Jag tycker att det är en skum församling som låter mig som gått ur kyrkan följa med. Men aja, det blir la bra med det.

Alla hjärtans dag igår också ja.. Jag sa att jag inte skulle fira alls. Det gjorde jag inte heller, men jag fick skitgod choklad av Niklas hemskickat. :) Det var gott. Han fick dock ingenting alls av mig.

I helgen ska jag åka till IKEA med min kära Niklas och upptäcka vilka otroligt skilda smaker vi har. Det får ordna sig, bara jag får ha mycket rosa.







Spontanitet

Ja då har man tillfrisknat från magsjukan och hunnit med ett besök i Småland.
Min arbetskompis Sandra ringde i lördags och tog med mig på spontanresa till hennes hårdrockskompis i Småland. Minst sagt intressant.

Jag är trött som en gnu, sitter i en milslång telefonkö till vikariepoolen i Västerås.  Jag vill ju jobba med barn sedan med, fastän jag kommer behöva jobba med barn med fruktansvärt ful dialekt då. Men sånt är livet.

I helgen ska jag besöka min kära Niklas och tro det eller ej, men idag firar vi 10 månader. :)

...

Lite otroligt användbara ordspråk:

Ropa hej när du kommer över bäcken så de vet att du kommer

Morgonstånd har guld i mund

Sällan gnäggar en kanariefågel

Det är bättre att vara omogen än övermogen

Humörmonster

Magsjuk eller inte det är frågan.
Jag har ingen aning vad som händer, men jag mår lite konstigt just nu. Vaknade imorse med magont som var mycket värre än gårdagens. Har dock inte spytt mer än en gång idag.

Jag känner hur mitt humör pendlar upp och ner snabbare än man kan säga banan ungefär. Abstinens känner jag också av, men en cigarett känns inte så lockande just nu.
Idag har jag fått i mig lite föda i form av bulle och vatten som jag har fått behålla. Det är ju ett bra tecken iaf.

Jag tänker på Sanna och hennes lunginflammation. Vi har inte pratat på en vecka, för hon orkar inte prata i telefon. Jag har fått prata med hennes familj på telefon och de har fått berätta hur läget har varit. Jag hoppas i alla fall att hon snart blir frisk och kry. :)

..


Det är inte alltid lätt med förhållanden, men här kommer 3 regler jag tycker att man kan ha nytta av. Ja, för vem sa att det var lätt med kärlek?

1. Är det ena parten sur och/eller grinig ska den andra parten fråga vad det är fråga om. Oavsett om den andra parten förväntar sig att få ett svar eller inte. Frågan gör saken oftast bättre. Utan i de fall då den sårade parten känner att den andra parten mycket väl borde förstå vad som står på, då kan frågan irritera ännu mer.

2. På frågor som: "Tycker du att jag passar i det här?, Ser jag tjock i den här?" och "Var maten god?" ska man alltid ge ett genomtänkt och passande svar. Dvs. passar inte den andra parten i något ska man säga att det kanske inte är rätt färg. Mat borde beskrivas oftare med ord som speciell istället för skitäckligt, smaklöst osv.

3. I meningar som: "Du får gärna ringa när du slutar", "jag skulle gärna vilja att du tar disken idag" osv. betyder inte ordet gärna att man skulle föredra om den andra partern gjorde det, utan gärna betyder i det fallet något man måste.



Visst känns det fint att vara vid liv?

Hej, hemskt mycket hej.

Idag är en långsam dag. Jag är sjuk. Jag har ont i magen och spyr. Jag blir så trött på det här, alla dagisbakterier, eller kanske bara illamående i allmänhet. Kanske är fejkgravid igen? Jag som har hittat något jag vill göra. Jag vill inte vara sjuk, för jag vill vara på jobbet med barnen och allt.

Det är dags att flytta nu tycker jag. Jag har nästan allt. Vi saknar en soffa, ett köksbord och den lilla detaljen en LÄGENHET. Jag funderar på att ringa till vikariepoolen i Västerås idag och höra hur det har det och om jag kan komma att behövas. Om inte det, så vet jag verkligen inte vad jag vill göra.

Har sovit gott inatt, men vaknade imorse av att jag hade ont i magen och att min inte ens veckogamla tatuering kliade. Jag har fått lite fula sårskorpor på nu, men jag tror det försvinner rätt fort.
Jag är så sugen på min nästa tatuering, trots att jag varken har pengar eller har bestämt vart eller vad jag ska ha. Jag har ju hört att det blir ett beroende och det kan jag verkligen tänka mig.



Tänkte att jag får väl göra en snygg lista för dagen med.


Top 9 Månadslåtar

1. Minnen av aprilhimlen - Håkan Hellström
-En av de låtar jag har mest minnen till. Så otroligt mycket kan kopplas till den här låten. April har varit en speciell månad mer än ett år. Förhoppningsvis blir det speciellt i år med.

2. November - Laleh
-Jag blir så glad av det här.  Videon är helt underbar med höstlöv och vackra och begåvade Laleh. Se den på laleh.se.

3. December - kent
- Som en berättelse om ett förhållandes utveckling under 4 månaders tid.

4. Augusti i helvetet - Håkan Hellström
- Min älskade Håkan gör en bra låt om ett helvete. Bra tempo, härligt körande och en genomgående bra text.  

5. Januray friend - Goo goo dolls
- Inte en "typisk" goo goo dolls-låt men den är bra. På något sätt. Men ja.

6. Wake me up when september ends - Green Day
-Halvt sönderspelad låt, men med texten och den snygga videon kan jag förstå det. Även stora gamla band kan behöva lite extrapengar och megahitar. Hmpf.

7. En kväll i juni - Lasse Berghagen
- Stockholm blir aldrig min stad. Så är det. Men det här är lite charmigt.

8. My december - Linkin Park
- Linkin Park är Linkin Park. Låtar som låter likadant och hejochhå. Men jaja, jag kan erkänna att de ibland råkar finnas på playlisten som utfyllnad. (För vad är roligare än att lyssna på lite halvkass musik och det  sedan kommer en sådan där underbar låt och man blir alldeles glad och lycklig?)

9. Juni, juli augusti - Gyllene Tider
- Listans bott är det nu och här sätter jag med glädje Gyllene tider med en önskan om att de inte ska förfölja alla grillfester tills jag dör. Tråkigt, tråkigt, tråkigt.



(Jag har förövrigt fått springa och spy 2 gånger bara under när jag skrev det här. Wohu)

Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0