Blablabla


Nu sitter jag hos min pappa.
Jag ska jobba tidigt imorrn och ska sova här minsann. Har precis käkat och så. :)

I torsdags kom Sanna hem, det firade vi med käk och utgång. För att göra en lång historia kort så vaknade vi upp på okänt hotell på okänt ställe i stan och med en jacka borttappad.
I lördags gick vi minsann ut igen och det var trevligt, inte lika galet. :)

Imorgon ska jag till Emma i Majorna som fyller år. :)

Jag ska förresten bo kvar i Stacken en månad till minsann med Cendi och Beccy. Det ska bli trevligt värre.

Flyga drake

Ögonblick blir till dagar, som blir till veckor och månader. Jag skriver bara strunt nuförtiden.
Två saker är viktiga och ganska vettiga.
1. Jag har kollat på ett nytt kollektiv och hoppas flytta in där i augusti om allt går vägen!
2. Den 12 juli är det galen kollektivfest i Bergsjön: :)

Dessutom; Jag har liftat för första gången i mitt liv, jag minns inte när jag sov riktigt länge sist och jag läser och bakar och tar hand om mina växter som om de vore mina barn fortfarande.

Jag har verkligen undrat hur denna kost och förändring har fått mig att må så oförskämt bra. Jag äter för det mesta veganskt nu ju. Galet. Men "ingen av våra produkter är garanterat vegetariska" står det under McDonalds information och näringstabeller. Jag undrar jag... Minimorötter någon?

Btw, läs boken Flyga drake.




Svampöga, I love you

Hejhallå

Läget är fint. Jag är salongsberusad på beccys rum. :)
På torsdag ska jag kolla på ett nytt kollektiv i Mölndal. Det känns bra, närmare mamma och alla.
Men jag längtar inte efter den dagen jag ska flytta härifrån, flytta ifrån dessa människor.

Sanna var orolig ifall folket här ska tycka om henne. Här är folket. :)

Ellen flyttade i fredags. Jag har flyttat in i hennes gamla rum för det kändes för tomt. Ellen har tagit hand om mig från första början.

Cendi är en speciell person. Hon har aldrig ätit kött och har 4 syskon och är så coolt omedvetande om sig själv och hur grym hon är. Hon kan sjukt mycket om mat och kryddor osv.

Beccy är från tyskland. Hon är så lugn och skön och fruktansvärt positiv.

Elin glömmer aldrig att fråga hur man mår och lyssnar alltid seriöst på svaret och bor här för att bestämma  om hon vill fortsätta leva med sin pojkvän. Hon är tuff.

Peter är skådespelare och teaterapa och rolig.

Dessutom kan alla laga mat, lyssnar på rolig musik och kan yoga. Alla är så fruktansvärt individuella men så öppna.

för det är så här det ska vara


Jag har alltid hatat allt tjööt om stress.
Nu har jag börjat att förstå. Jag har väldigt medvetet försökt avstressa allting det senaste. Försökt att sluta planera allting för mycket och istället tagit ordentligt med tid för saker. Skönt. 

Nu bakar jag bröd igen. Det blir intressant, idag körde jag helt på fria hände roch mätte ingenting utan bara hällde saker. Det är minst 10-15 olika ingredienser i det stackars brödet, bla. havregrynsgröt och kokta linser. Skumt blir det. :)

Jag håller på för fullt med att hitta något nytt boende nu, det ordnar sig nog finfint. :)

Igår var det inte roligt. Jag fick ta massa saker jag inte orkade ta. Jag vill inte påminnas om min otrohet, jag har fått ta hand om min jävla ångest gällande sånt alldeles ensam. Jag är ledsen, men jag kan omöjligt säga något tröstande ord, det är ett helvete. Så är det. 

I övrigt springer allting ikapp mig. Blod är tjockare än vatten?
Jag bara väntar på nästa katastrof och hoppas att det kan komma något bra ur den. 
De är bara barn.
 
 

Ibland får man bjuda på sig själv


Sommar och sol och vi har korta kjol


Sommaren har slagit till mig. Jag som trodde att jag inte ens tyckte om sommaren.
Bergsjön är vackert. Skogen med de höga bergen och den fina sjön. Det lilla stället där man får vara helt ifred.
Det faktum att trots jag inte ens har några badkläder i Bergsjön badade 3-4 gånger igår. Loving it.

Solen lyser. Jag börjar faktiskt få lite färg, jag har två små söta flätor i håret som är finfina. Jag bakar och tar hand om mina små växter som växer som ogräs.
Just nu är jag och hälsar på mamma och har försökt stretcha min stela kropp på gräsmattan. Man kan vara barfota och det är precis lagom varmt.
Det är bara att gilla läget.


Ett fönster i kollektivet

RSS 2.0