nytt


Flyttar in i mitt nya rum här i kollektivet. Det känns jättebra, jag får en anledning att rensa ut massa grejer. Rummet är mindre, men så himla mycket ljusare och finare.
Anna trivs där redan säger hon. Hon sitter och ritar och lyssnar på musik där nu.

Har så mycket olika tankar just nu. Kaos i mitt huvud. Men det känns som om allt kommer att ordna sig. Konfliktfylld dag igår.

Semester och val.

Länge sedan, så jag ska inte ens försöka mig på någon ordentlig uppdatering längre tillbaks.

Jag är hos mamma nu, på semester här med matti. Vi har det jättefint och jag känner mig lugn.
Vi har badat, druckit öl/cider, ätit mat och kollat alldeles för mycket på tv. Det är sånt som jag inte riktigt gör hemma.

I lördags var jag och röstade på biblioteket. Jag hade tre val.
Gudrun Schyman, Fi.
Carl Schlyter (stavas?) Miljöpartiet
Eva-Britt Svensson, Vänsterpartiet.

Jag vet inte om jag valde rätt. Jag är absolut inte nöjd med hur det gick iaf.
Min lillebror pratade om att folkpartiet tar röster från sverigedemokraterna och hade en utläggning. Det är läskigt. Om man bara är lite light-rasist ska ju fp funka då.

RSS 2.0