kött är skit

Sitter och gör massa jobbmackor. Med linspålägg som jag precis geggat ihop och tahini och paprika.
Min lön är försenad och jag är helt galet pank.

Bubblan här skyddar mig mot mycket ont. Till exempel att folk inte skäms när de pratar om den underbara kött eller fisk-rätten de åt nyligen. tt det inte ens finns en liten tanke på bågot annat.
Vad fan, jag har käkat en massa kött jag med.
Och jag kan förstå att folk äter kött. MEN, det ska väl ändå vara något väldigt lyxigt isåfall?
Ät vegetariskt hela veckorna och sen ät de där söndagskotletterna.

Kött är inte nyttigt. Kött är bara en massa skit blandat med delar av stressade djur som mördats.



det går bra nu

Hej och hå.
Idag är en pigg dag. Jag har inte hämtat mig från frukosten med massor av kaffe, så jag är alldeles koffein-pirrig.
Tvätt idag och städande.

Stockholm var trevligt, jag fick dessutom göra något jag tänkt på länge.

Laleh ikväll, Hello Saferide imorrn, känns himla fint.

RSS 2.0