vardagsdag

Jag har precis ätit min matdagsmat; lasagne. Gottigt.

Nu är det ganska tomt här hemma, mnga är bortresta över sommaren och på onsdag åker jag med!
Då blir det Stockholm, det ska bli skönt! Jag kommer nog längta massor hem iofs, och sakna Anna. Men sånt ska ju vara nyttigt säger dom...

Jag och Anna har sovit nästan hela dagen idag. Det var riktigt skönt och få bara slappa.

Nu ska jag ta itu med kökskaoset jag lämnat efter mig. Blä.

räddaren

Det finns en ljusning.
Anna kom hit till mamma igår kväll efter sitt kvällsjobb. Så slapp jag vara alldeles ensam hemma här.
Hon hade med sig chips, ubuntu-cola (politiskt korrekta anna) och ett paket cigg till mig.
 Jag somnade ganska fort efter att hon kommit hit, det var som att jag kunde slappna av först då.

Det var jobbigt att skiljas åt imorse när hon skulle dra.
Ja, vi bor i samma hus, brukar sova tillsammans och träffas varje dag. Men det är inte självklart.
Jag känner mig fri.

Ska träffa henrik om ett par timmar. Sedan ska jag nog faktiskt bege mig hem och reda ut alla lösa trådar.


Anna.




man, I feel like a woman


Sön 27 nov 2005

"Vissa program kan sluta fungera om du byter namn på, flyttar eller tar bort daniel. Vill du verkligen göra det här?"



 

Förtryck

Efter kommentarer från omgivning om att jag ska vara så himla anti.
Jag tar mitt ansvar.

Förtryck hör ihop.

Om vi börjar med...
Alla människor är lika mycket värda.
I princip ja. Men i samhället nej. Den vita heterosexuella medelålders mannen är norm, i så mycket. 
Kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning spelar roll.
Alla utanför normen blir till andrasortering. Bryter man dessutom mot flera av normerna, är man körd.

KÖN
Jag vill tro på ett systerskap. Jag är feminist. Jag försöker att leva som jag lär. Jag försöker att ta diskussionerna, jag försöker att peppa. Jag vill vara lika självklar överallt som motsvarande kille.
ETNICITET Jag är anti-rasist. Jag hatar alla smygkommentarer man får höra. "Jag är inte rasist, men..."
SEXUELL LÄGGNING Jag vill aldrig mer behöva komma ut ,som den som är avvikande. Jag vill inte vara flatan på jobbet. Jag vill inte kalla min flickvän "min nära vän" mer per automatik för att det blir lättare så. Jag vill att sexualitet inte ska vara så viktigt och ska få lov att vara flytande dvs att man aldrig ska behöva känna press inför att definera sig själv. Jag har upptäckt att många är snabba med att säga till mig att jag är bisexuell, vilket är ett ord jag inte alls kan identifiera mig med.

Alltså.
Av de här orsakerna diskrimineras människor dagligen, överallt.
Och görs till andra klassens människor.
Och där hamnar jag.

Djur blir förtryckta. Ett förtryck, påminner om andra.
Vi kan välja att inte förtrycka djur. Men det är helt accepterat i dagens samhälle.
Jag förtrycker andra klassens varelser om jag äter kött, ägg eller dricker mjölk då djur behandlas illa, och utnyttjas och dödas.


Feminism-veganism.
Att visa respekt.









håll dina vänner nära men dina fiender närmre

Jag har tagit en paus. Stopp det räcker nu. Det räcker faktiskt nu.
Igår var en fruktansvärd dag, mamma fick  komma och hämta mig.
Jag behövde komma ifrån mitt underbara hus och mina underbara sambos..
Jag packade med mig saker för 2 veckor, men kommer nog inte stanna här mer än 2-3 dagar.
Musik, bilder från kameran, kläder, 2 böcker.

Jag har blivit så sjukt sårad och alla mina ömma punkter har blivit tryckta på.
Jag har en duell mellan mitt ego och mitt samvete just nu.
Det låter fånigt allting. Men det är så himla viktigt.

Men jag bara grät och grät igår. Och jag kan inte avgöra vad jag behöver nu. Jag har sovit kanske 4 timmar men jag kan inte sova mer. Jag har en dundrande huvudvärk och mina ben pirrar av rastlöshet.
Jag behöver en plan.


RSS 2.0