Jag återvänder ett slag..

Nu har jag lyckats deklarera med hjälp av Anders. Sedan har jag lyckats beställa biljetter till Göteborg. 10-14 maj är jag i Göteborg. :)  Jag räknar med en galen Stickykväll på torsdagen. Känns skönt att åka och faktiskt stanna ett par dagar.. Det behöver jag, saknar alla därhemma!

Jag är så fruktansvärt oresonlig att jag kräver ersättning från min vårdcentral för ett läkarbesök jag fick göra bara för att de misslyckades med att skriva ut ett recept eller lyfta på luren. Mitt fel? Nej, inte någonstans, därför ska jag ha pengar. :)

Lyssnar på Doktor Kosmos nu, bara de har textrader som: "Jag har min läderjacka på mig och jag ska dö"
Himlans bra.

Nu ska jag gå och klä på mig nåt lite mer ordentligt, och fundera ut vad jag ska äta till lunch sedan..
Middag idag är fiskgratäng tror jag, vet dock inte vad jag ska göra den på men det löser sig. Niklas äter snällt upp allt jag lagar ändå. :)


Det finns inga kläder som tål det dåliga väder, som finns här..

Idag är en ledsen dag.
Rökning dödar, ja nu vet jag. Jag skäms.

Och till en annan sak..
Vi bor i Sverige, och här likväl som i andra länder finns det sjukdomar unga människor kan drabbas av. Fastän det inte är vanligast att just de är unga människor som får just de sjukdomarna.
Man kan få cancer som 20. Man kan ha problem med sina leder när man är 20, på samma sätt som att man kan ha problem med de när men är 65. Det är hemskt och fruktansvärt. I Sverige har vi så himla bra sjukvård, då tycker jag att det minsta man kan begära är att få gå till en läkare och bli trodd. Att bli tagen på allvar, oavsett om det rör sig om något så simpelt som halsfluss eller vad som helst. Vi tar oss till läkare när vi inte mår bra och det är tillräckligt stor anledning att bli tagen på allvar.

(Sanna? Vi samhällare skulle ju förändra världen?)

...

Det var lika bra? Det var inte något värt att leva? Vilka har rätt att besluta det? Vad har jag för rätt att bestämma om ett liv inte är värdigt att leva?
Mest av allt är jag förvirrad nu, det är för mycket frågor..

En till dag.

Dagen har hittils bestått av frukost och lite shopping på ica. Alltid lika spännande. Sedan åkte Niklas och Jocke till Västerås, men jag stannade hemma för jag tänkte att de behövde lite tid tillsammans.
Så jag har grejat med matlådor och sånt, ska jobba igen idag 16.00 till imorgon 16.30. Jag har gjort pasta med sås och en tonfisksallad till att ha med. Tänkte ta med lite mackor med. Man har ju inte så mycket att göra, då kan man lika gärna ta med bra med mat så kan man ägna lite dötid åt att äta. Hoppas på andra uppdrag, de skulle kolla efter något annat till mig.
Jag sa att jag inte trivdes med att ha så lite att göra. Alltid ska man gnälla på något, men så är det väl..

Idag är jag i alla fall glad för att vi äntligen fått våra kanaler. Jag är lite mindre glad för att jag missar Desperate Housewifes ikväll för att jag jobbar.  Får nog köpa boxar eller något, serien är ju lovely för tusan.

Jag börjar trivas här. Det börjar kännas som mitt hem. Jag hör hemma här, boendes med min Niklas. Det som saknas nu är ett vettigt jobb jag kan trivas med någorlunda.
..

Gör härmed också en efterlysning på:
Sanna Viktoria Fors
Norra Annebergsvägen (nej, jag minns inte numret)
Kungsbacka


Jobb..

Jag har fått börja jobba nu som personlig assistent. Jobbade min första dag lördag kl. 16.15- söndag kl. 16.30..  Det är ett helt dygn vadfan. Men man får sova med, men så mycket sömn får man inte.
Jag trivdes inte så bra där. Hoppas fortfarande att jag får jobba inom handikappridning litegrann också. Ja, vi får se hur det blir. Det har ett stort behov av folk i alla fall. Så jag har väl återvänt till att bli timvikarie som rings hur som helst. Men det ordnar sig i längden, nu har jag i alla fall tjänat någonting mer den här månaden.

Jag har funderat lite på när jag ska åka och hälsa på i Göteborg. Funderar på att ta en långhelg tors-sön runt den 20 maj där..  Får se hur det blir.

Men nu ska jag nog greja lite. Dagen har inte så mycket framför sig, ska ringa lite samtal och sen i eftermiddag blir det shopping med Susan. :)
Sedan som vanligt blir det middag med Niklas. Så härligt att vanorna börjar komma nu, tvättider och planera middagen osv. Idag blir det kotletter och det vet jag för att jag så bra tog upp de för nån halvtimme sen. :)



En dag till..

En hittils ganska så tom dag. Niklas gick till jobbet för drygt en timme sedan. Jag är uttråkad, men orkar inte göra någonting. Har ont i magen.. Niklas tog hand om mig så bra igår och bäddade åt mig i soffan och så. :)
Igår var jag hos doktorn för mina utslag. Han lyssnade inte på mig alls och (som vanligt) kommer jag ut gråtfärdig. Jag lyckades tjata till mig ett pricktest på armen. Hur det nu ska gå till. Jag vet inte om jag är rädd för det, jag tror det ska gå bra. Bara nålar i armen, inget blod.

Nu får fan min lapp från belastningsregistret komam snart! Jag vill jobba nu juu. Men nu ringde Jocke så han och Susan och systrarna kommer hit och tar med sig cola och filmer. :) Min dag blev lite räddad.






Helg

Nu är helgen förbi och det är måndag igen.
Det var verkligen jättekul att Sanna, Evelina och Emma var här i helgen. :)
I fredags gick vi ut här i Västerås. Det vart intressant, inte samma stämning och öppenhet som i Göteborg direkt.  Alla verkade förövrigt känna alla. Men vi fick totalt 8 fribiljetter in dit, så vi vart uppskattade antar jag.

I lördags var det inflyttningfest och den var trevlig men slutade i kaos. för min del i alla fall. Jag funderar på om jag hade kunnat vara trevligare osv. men har kommit fram till att jag faktiskt försökte. Man ska inte ta skit från någon som inte vet någonting om vem man är.  Man ska dessutom inte gå på  mina kompisar. Det var jag eller hon där, men eftersom det var min inflyttningsfest så åkte visst bitchen ut. :)
Om jag skulle vart hon och skulle jag känt mig ovälkommen och gått självmant. Men jag är inte hon och det är jag himla glad för.

I övrigt ser mitt kök ut som fan efter att Susan, Jocke och Susans systrar var här igår och lagade mat och åt här. Så jag ska ta och göra något åt det och äta lunch tror jag. Är sugen på pannkakor.
Väntar på ett brev så jag kan börja jobba, fan det känns så segt. Jag vill ut i Västerås och göra något! Arbeta och komma hem skittrött och tjäna pengar.

Jag tycker att det känns underbart i alla fall att få bo med min Niklas. Snällare får man leta efter. Försöker att förstå i alla lägen. Jag börjar till och med vänja mig vid tanken att det här är mitt hem, min plats att bo här tillsammans med Niklas. :)



 


Börjar komma i ordning nu..

Nu har jag bott här i snart en vecka. :)
Det känns jättebra och vi börjar få mer ordning. Men det är fortfarande massor kvar. Igår köpte vi en soffa för 500 spänn. Ingen fel på den alls, skön och fräsch vart den. :) Så man kan minsann hitta bra grejer på blocket. :)

Nu är Niklas på jobbet och jag sitter här och lägger in mina bilder på datorn och sådär. Sedan kommer Jocke, Susan och Richard och Anders också tror jag.. Susan skulle ta med sig mat. :)

Jag funderar på att vara lite pysslig och hänga upp en gardin till och ta fram sykitet och laga lite grejer. Eller göra något annat av allt det där vi måste göra. Men det känns kul nu ändå, man kan nästan se golvet nu i alla fall så det är en klar förbättring. Med soffan vi köpte igår blir det bättre med för då kan vi börja möblera mera. :)

Snart är det fredag och det känns så skönt. :) Jag saknar mina kompisar, jag har inga kompisar här som är bara mina kompisar. Men det kommer väl..  Men ändå, det ska bli så kul att de ska komma hit. :)

Nej nu får jag återgå till grejandet och fixandet. Skulle nog behöva klä på mig lite ordentligare med för jag får ju besök om nån timme.

Hare gött haaaj

Västerås, här kommer jag...

Jahaja, idag gick flyttlasset till lägenheten. Det har varit en lång dag med uppackning och sånt. Vi är inte klara på långa vägar, men man får la ta det lite i taget. Jocke har hjälpt oss hela dagen i alla fall och Susan hjälpte till en stund med. Men nu är vi ensamma i våran lägenhet för första gången. :)


 Lägenheten vär fin. :) Det blir nog bra, största grejen nu är väl att vi behöver en soffa. Det brukar man ha. Så det får vi väl ha då.

Jag är så obeskrivligt trött, vi har ingen mat hemma men orkar inte handla. :p

Imorgon ska jag på arbetsintervju, håll tummarna för mig hela världen typ.


RSS 2.0