försök inte ens


Hejhopp. Jag sitter i mysbrallor och filurar. Jag ska åka om sisådär en halvtimme och ska antaglien ut direkt efter jobbet, men jag orkar inte komma igång.
So far har dagen bjudit på ett besök på systemet och så har jag kokat ärtsoppa.

Igår var det middag här, himlans gott. :) Elin lagade. Sedan åkte jag, Ellen, Elin och Beccy till Pustervik. Där vart det livat och nästan bara tjejer. Hehe. :p Jag var en utomjording först, men sedan gick det bra. haha. På vägen hem träffade vi skumma folk.  En väldigt arg tjej på spårvagnen som skrek åt en kille att hon önskade att han skulle dö, en amerikan som ville diskutera arbetspolitik, och en till tjej som vart arg för att hon inte fick en cigarett.

Nu är det hög tid att diska och försöka klä på sig lite. Försöka gräva fram något som jag kan ha på mig. Blir det svart klänning tro?

Mina växter växer vackrast btw.

Att lära sig nya saker


Hej.
Jag tänkte lära mig den ädla konsten att lifta. Det vore himla kul.

Cendi och Ellen kan.



Nej


Och förresten var några av folket hemma i västerås häromdagen.
Hjärtat bankade inte så hårt när vi pratade om att de hade hängt på macken 5 minuter från lägenheten.. Bara lite.
En känsla av att vara snuvad på konfekten. En känsla av att veta att de inte ens bryr sig länge.
Det är de jag pratar om, inte han.
Det är lite roligt, jag menar i botten är ni ett gäng nördar som egentligen inte bryr er om varandra. Ni vet, jag vet, alla vet.
Vad vet vi mer?
Jag var kär, riktigt jävla kär. I en stad utanför stockholm som inte ens fanns på riktigt.


Hej jag lever.


Hejhopp.
Long time no see.
Och allt som man säger.

Sedan sist har det hänt en del. Jag stormtrivs i kollektivet, jag lär mig galet mycket om massa olika saker.
Det har varit en del gäster där på sistone, det är mysigt att komma hem till folk i lägenheten. :)
Jag lyckades inte så bra med ruccolan, men den lever. Jag har blivit lite odlingsfrälst. Så nu odlar jag vitlök, chilipeppar, röda linser, linfrön och kikärter. :) Jag är stolt som fan. :p

Nu ska jag jobba 2 veckor på en förskola i lindome+mina timmar jag har som assistent. Det kommer bli intressant. Men jag vill ha mera pengar så min kommande dator blir riktigt riktigt bra. Jäääj.

Idag är det förfest och sånt hos Evelinas bror, där Evelina och hennes gäng bor i helgen. :)
Jag är trött som en gnu efter dagens jobb. Men det löser sig.

Du har fortfarande inte ringt, har ni åkt och ätit sushi än eller? Man kan ju undra.

Hejhopp


Hej, sitter vid min kollektivvän Ellens dator. :)
Jag har äntligen fått min lön. Efter att ha betalat mina skulder och lagt undan massa pengar, så har jag 4000 kvar. Känns gansk bra ändå, men njae.

Ruccolan växer inte så bra än så länge. Jag håller hoppet uppe och tror nog att den kommer börja växa massor snart.
I övrigt är allt bra. Jag har handlat massa mat idag. Jag har upptäckt sojamjölk, den är godare än vanlig mjölk som jag tycker är skitäckligt. Jag försöker få någon att komma på middag på fredag. Mamma och Mikael med sällskap har tackat nej. Pappa och barnen  kan nog inte heller. :/ 
Igår blev jag intervjuad av ett äng fjortisar med Fanny i spetsen om vad jag som nyinflyttad till Bergsjön tycker. Det vart lite lustigt.

Imorgon är det sovmorgon, en sväng till systemet för att fylla på förråden och sedan Sticky med Emilie och eventuellt fler. :)
Dags att laga matlåda inför kvällens jobb (blir nog linsgryta och ris) och försöka göra mig i ordning litegrann.

Påmåndag kommer jag till mamma och ska lägga in bilder från veckan, håll tillgodo!



Hänt extra


Jahaja.
Jag har jobbat som en gnu det senaste.
Min lön är över en vecka försenad och får jag den inte imorgon går jag under, totalt. Jag har verkligen inga pengar kvar snart. Blä.

Igår efter ett tolvtimmarspass med totalt 15 minuters "rast" (gångväg mellan brukare), så åkte jag förbi en hemmafest i kortedala på vägen hem. Emilie och Tim följde med mig hem en stund, jäkligt trevligt. :)

Idag har jagvart galet duktig. Imorse planterade jag mina nyasmå bebisar, så nu har jag 4 krukor ruccola på gång. Jäkligt goda och lättodlade ska de vara.
Efter frukost gick jag, Ellen och Cendi på vandring i skogen. Jag klättrade upp för ett jättebrant berg och fick hjärtklappning. :p Det var galet fin utsikt ch vi gick förbi sjön också.
Efter det lagade jag och Cendi tofuwok och efter en vilopaus kom Ellen hm med ingredienser till bullar, så vi bakade bullar också.
Jag försökte göra liljor men det blev mufflor. Eller bullfittor som jag så fyndigt kom på. Höhö.

Annars allt bra, nu är det dags för en dusch och sedan bums i säng.
På fredag kommer Sanna hem!

RSS 2.0