Vad håller jag på med?

Jag ska bo där en månad. Jag kommer antaglien att åka hem till mamma med jämna mellanrum så då kan jag ju hämta eller lämna saker.

Då är frågan hur i helvete jag har lyckats fylla en väska med bara necessärer, eller hur jag överhuvudtaget lyckas fylla 4 necessesärer. Det kan ju verkligen inte vara sminket, för jag har inte med alls mycket smink. Hårgrejerna tar väl lite plats, men shit. På tal om det har jag glömt laddaren till rakapparaten och hårfönen.

Kollade vilka skor jag skulle ha med. Jag förstår inte hur jag tycker det är logiskt att man måste ha ett 2 par stövlar (ett par med klack, ett par utan) 1 par pumps, 1 par ballerina, 1 par converse (observera ETT par converse) och slutligen mina innetofflor.

Tog bara med mig 1 ikea-kasse kläder, så det räcker ju. Duktigt. :)
Jag är en katastrof när jag packar.
Hittar inte wow-skivorna här, så det lär bli ett litet speluppehåll. :( Just som jag börjar bli bättre än sämst.


Näe, nu dyker mamma upp närsomhelst, dags att försöka städa köket.


Lillasyster och Mamma. :)

Old times

Tror det här kan vara sisådär 4-5 år sedan. Jag kollade bland lite gamla bilder idag, hittade den här. Tyckte den såg lite skum ut. Mest hår i och för sig.


image17


Nu har jag kommit igång med min packning, mamma kommer hem vid 5 och kör grejerna till karros lägenhet. :) Lovely.
Idag får jag besök av min kära Emilie och hennes nya pojkvän, de ska sova över. Ska bli kul. :)
Så slipper jag sova själv första natten där också. :)
Näe, dags för lunch och packande.

Kaos var ordet


Hade skrivit ett långt inlägg om vad som pågår just nu, men det verkar ha försvunnit.
Jag gör ett nytt försök.
Jag sover dåligt, mår dåligt och har en ständig oro i kroppen. Men jag börjar komma igång! :)

Klockan är inte ens elva, men jag har redan jobbat ett morgonpass, mixat lite smått och skumt i kylen till något som såg ut som en spya, hällt i mig två stora koppar kaffe, tvättat och hängt upp en maskin tvätt.
Imorgon ska jag flytta massa saker till Bifrost (som förövrigt var en bro i nordisk mytologi mellan himlen och jorden, lärde jag mig häromdagen).
Det ska bli så skönt att komma bort ett tag. :) Jag tror det behövs.
Jag shoppade mat med mamma häromdagen, mamma tittade lite konstigt på min mat. Jag tänkte passa på att äta saker som jag tycker om, men som inte är så omtyckta av andra. Vara lite egoistisk.
Det innebär för övrigt en massa grönsaker, grytor och soppor. Kanske till och med lyckas vara lite nyttig.

Jag funderade lite på vad jag behövde ha till lägenheten för att känna mig hemma. Jag ska ju trots allt vara där i en månad nu, jag behöver lite saker som får mig att känna mig hemma.
Rökelse, min kära krukväxt och mina nya innetofflor gör nog susen. :) Funderar på hjärta-kudden med, den brukar vara bra att sova med. Har inte kunnat börja använda den än dock, gör lite för ont i mitt kära hjärta när jag ser den.
Sedan måste jag ha lite porslin. Min djupa tallrik, mina småskålar och lite annat.
Det känns som början på något nytt.

Min kära svärmors tunga är nästan viktigtast. Den har åkt från Göteborg till Västerås för att ett halvår senare göra den långa resan tillbaks. Nu är den hemma hos mig och jag vattnar den med gammal linsvätska för att jag är för lat att göra något annat. Även om den ser lite halvsunkig ut, lever den!
Min allra första växt som inte dött <3

image15

(Den låter elakt; hon heter numera Eli.)

Lonely as you



Blame it on youth all these years I´ve been losing
Blame it on the past it´s the last place i knew you




Blaha

Tanken.
Ett hjärta för kärleken, ett hjärta för familjen och ett hjärta för de som håller ryggen fri.
Men håller de verkligen ryggen fri?
När man väl står där, backar de upp en och gör allt i sin makt för att fixa så att allt blir bra?
Nej. Jag är ledsen men nej, det tror jag inte.

Kom hem!


Vi bakar muffins här. Blåbär, choklad, nougat och äpple och kanel. Gott.
Erik, mamma och onkel hjälpte till.
Idag är det inflyttningsfest hos Emma, men jag har verkligen ingen lust.

Jag och mamma har städat Fannys rum idag. När hon nu betsämmer sig för att komma hem igen, ska det ju vara fint. Hon kommer bli vansinnig.

Hej.


Jag lever. Jag kanske ska flytta hemifrån igen inom en snar framtid. Kan inte bestämma mig bara. Vi får se vad som händer och sker. Det vore bra på tusen sätt, men det känns lite tråkigt att bo själv bara. Men det kanske löser sig fint.

"It´s a cruel thing you´ll never know all the ways i tried"

Det är meningen att jag inte ska bry mig längre. Men jag gav mitt allt. Jag ger alltid mitt allt i sånt. Hoppar in, hoppas och blir helt jävla uppsnärjd i det blå som min käre håkan skulle uttrycka det.

Idag frågade Emma Ingeborg i någon diskussion hon hade med de små;
Sandra, visst är det inget dåligt med att vara kär?

Bitter som jag blir då och då ville jag bara säga att:

JO FÖRIHELVETE! BLI ALDRIG KÄRA I NÅGON! De lär antaglien byta ut dig mot någon yngre, snyggare efter ett tag som inte har någon som helst jävla åsikt och bara är allmänt snäll och söt. En sådan som ger efter och bara tycker att livet är fint. En sådan som stryker alla sina kläder och dricker lagom och stönar lagom passionerat.

Men det sa jag inte naturligtvis. Den dagen jag slutar vara bitter är jag nog död. Eller delar rum med min käraste på ålderdomshemmet och liksom vet, att det kommer att vara livet ut och att jag eller han antaglien kommer dö av sorg en vecka efter varandra.
Jag vill inte bli kär mer. Jag vill ha allt färdigt.
Och nej, jag vill inte prata mer om alla hjärtans dag. Jag har aldrig och kommer nog aldrig att fira den jävla dagen. Fortfarande hugger det i mitt hjärta att veta att jag inte får några jävla rosor imorrn, vilket jag fått de senaste åren.

I övrigt måste jag säga att jag upplevde den skönaste tröttheten på länge på förskolan idag. :) Jag låg i en soffa och läste för barnen i nästan en timme medans jag kände att rösten började slappna av och att kroppen vilade.




Gnäll.


Jag vill ha något så fruktansvärt mycket. Men jag kan för mitt liv inte komma på vad det är.
Det här räcker faktiskt inte.

Jag lever!


Längesedan sist.
Jag har hunnit med en blondin, en mörk och en upptagen pojk sen dess. :p
Idag kom jag hem från malmö, var där på party igår. :) Det var nice. Evelinas roomies är så snälla så. :)
Dock kom det himlans massa utbytesstudenter. Lite udda sådär. :)

I övrigt är väl allt fint. :p

Alkohol


Jag tål inte alkohol. Inte alls faktiskt. Det sjuka är att det har gått neråt.

Förut kunde jag lugna mig själv med att jag alltid mindes om eller när jag började hångla med någon.
Sedan kom den där kvällen på Kåken. Jag hade minnesluckor och från det senaste jag minns har vi hånglat en bra stund vad jag har förstått. Jag hade vart borta i 1 och en halv timme enligt Evelina som ringt mig.

Förut spydde jag ALDRIG på fyllan.
Minns att Sanna lugnat folk när jag vart jättefull med; det är lugnt, Sandra spyr aldrig på fyllan.
Sedan kom en kväll hos Niklas kompis Jocke. Han blandade en grogg till mig som jag drack upp. Sedan blev det inget bra, jag var full och odräglig och till sist spydde jag en bra stund på toaletter. Dagen efter åt jag frukost 4 gånger eftersom jag hela tiden spydde upp den. Dessutom missade jag Evelinas födelsedagsmiddag.

Förut spydde jag aldrig okontrollerat. Jag visste precis när jag skulle spy, kunde till och med nästintill planera det. Jag spydde bara på toaletter eller utomhus där ingen såg mig. Förra helgen ändrades det också, när jag helt plötsligt började spy utan att jag hade haft en tanke på att jag mådde illa.

Dags att sluta dricka sprit. Faktiskt. Nu är det cider och öl som gäller!

RSS 2.0