Doktor

Idag har jag varit hos doktorn.
Jag kan sammanfatta den doktorn jag kom till med följande citat allt i samma nedlåtande ton:

"jaha, du kan inte ta blodprov säger du? Vadå blir du hysterisk då?"

"Du får tabletter mot magkatarr så får vi se och får du mer smärta i höger sida, feber, börjar kräkas och får diarré så åker du in till akuten, okej?"


På frågan om mitt magont inte kan ha något med kost att göra:
"nej alla matallergier ger utslag över hela kroppen"

När jag var inne och tog tempen osv på provtagningen tittade jag faktiskt på en där knappgrejen man tar i fingret vid blodprov. En jättegullig sjuksköterska visade mig hur den funkade och tyckte det var okej när jag sa nej och uppmuntrade mig och sa att jag kanske klarar det nästa gång.
 Jag var gråtfärdig, groggy och svettades. :p Av att bara titta på den. Äh, nu får jag fan skärpa mig.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Doktorer är dumma som fan, det vet vi ju sen innan. Några guldkorn finns det allt, men de är fan få alltså!
Dags för hjärnskrynklarn nu, ringer dig. :)

2007-08-09 @ 11:56:16
Postat av: jenni

nej, vi går inte till dem varje vecka. men vi har varit in till mimer och bostadvästerås ett par gånger iaf. men nu har vi faktiskt ett par lägenheter på G. det är bara att hoppas.. och hoppas. och hoppas..
jag har nåt emot dagens doktorer alltså.. var och varannan dag står det nåt i tidningen om folk som fåt fel diagnos och medicin och dött och blivit lex maria-anmälda. grattis. -.-
man får hålla sig frisk, helt enkelt.
krya på dig.

2007-08-09 @ 12:58:42
URL: http://mielekki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0