Kärleksbrev till en go´rö´en

Jag längtar efter galen fylla.

Som när man aldrig kan sluta skratta..
..när man börjar slåss utan egentlig anledning.
..när man löser alla världsproblem.
..när man blir paranoid och får hallisar.
..när man säger precis det man tänker på
..när man känner att man faktiskt kan dansa
..när man somnar i taxin hem utan att bry sig om att man snarkar
...när man måste ha med någon när man kissar för att man inte ska glömma ta på sig trosorna ordentligt

Jag saknar alla äventyr. Alla galna kvällar som börjar med ett: "Vi tar det lugnt ikväll."
Alla gånger jag sårat människor jag bryr mig om på fyllan och det förlåtit mig om och om igen..
Jag saknar allt galet dansande, allt raggande.
Vad får någon att hångla i ett rökrum i nästan 2 timmar om inte alkoholens underbara inverkan?

Jag älskar att inte varenda bartender skakar på huvudet när jag kommer fram och beställer en go´rö´en.
Hur många skulle tolka det som en god röd drink här?


Och nej, jag får inte dricka så mycket nu. Knaprar magkatarr-tabletter. Men äsch. Leva måste man. Fast imorrn är det fest här. :) Jocke, Susan och Anders kommer äntligen tillbaks från Irland. De har med sig presenter tydligen. :D

Inget nytt om min planterade avokado. Jag undrar lite hur lång tid det tar innan något växer upp? Jag vet att det var förrgår jag planterade den, men jag vill att den växer nu nu nu!

(hm, jag undrar om jag har tålamod till att vara gravid. 9 jävla månader och veta att något växer, men att man måste vänta innan man kan klämma ut barnet)


Kommentarer
Postat av: sanna

Hahaha! :) Så bra inlägg :)

2007-08-09 @ 21:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0