Magkatarr, tack?

Jag ringde min vårdcentral igår för att jag mår illa ofta och särskilt efter jag ätit. Jag fick prata med en distrikssköterska som sa att jag vädligt antaglien hade magkatarr. Jag som var lite smått chockad över den snabba diagnosen i telefon men sen fick jag fram ett "jaha?".
Hon sa till mig att köpa några tabletter på apoteket och undvika stark eller stekt mat, alkohol osv och bara äta skonkost (kokta saker, typ kokt fisk med kokt potatis).
Det kan låta lätt, men vadfan imorrn åker jag på festival. Äh, hennes råd kan hon stoppa upp. Hm, nånstans. Jag ska i alla fall till doktorn nästa vecka för det här.
Sådant här får mig att tänka på alla gången man förväntas göra en diagnos på sig själv då läkare osv ofta är helt totalt inkompenta. Fast här hade ju jag tur som fick en distrikssköterksa med specialkrafter som kunde ställa diagnos på så långt håll.
Jag bor ju trots allt inte så långt bort från vårdcentralen, men lite långt för röntgensyn tycker man..

Idag ska jag till stan med Richard. :) Sedan kanske jag ska fika med min jobbarkompis med, men jag får se..
På inköpslistan till systemet står idag: 1 flak öl(=platta på västeråsiska), 1 flak cider och 2 smultronvin.
Jag och Niklas kommer att leva gott på Augustibuller. :)

Det som stör mig här hemma, är att vi inte alltid hinner prata med varandra. Jag orkar inte övergå allt för mycket till lappar heller. Det känns något opersonligt. Men jobba måste man, och så här blir det när vi jobbar så oregelbundna tider. :/

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack för en kul helg, vi var snyggast!

2007-08-01 @ 16:27:15
URL: http://sannafors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0