MatMatMat

Jag håller på att göra min första ris med stroganoff. Falukorv är inte gott. Inte någonstans. Alldeles fett och konstigt och smakar jag vet inte vad.
Har man köpt det får man laga det. Är tveksam till om jag någonsin kommer att uppskatta denniskorv, falukorv eller salami. Det är bara konstigt. Kassler är också konstigt, men jag gjorde min första kassler i ugn häromdagen och den var klart godkänd.

Mat och Mamma passar ihop.
Min mamma är inte världsbäst på att laga mat och har en konstig förälskelse i allt som innehåller kyckling..
Men... Jag har försökt göra kanelbullar men de är mil ifrån mammas, jag gör pannkakor ibland men jag får kasta i massa morötter, äpple, kanel och sånt för att de ska smaka gott. Till och med popcornen lyckas jag inte med, fastän jag sett mamma stå vid spisen och göra popcorn tusen gånger.. Mammas potatissallad, mammas räkmackor som hon ibland överraskade mig med när jag kom hem från skolan. Även om jag tog över mycket av bakningen därhemma, så var hon alltid bäst på det också. Jag förstår inte. Jag antar att man måste klämma ut ett par ungar för att lära sig.

Imorgon ska jag jobba 13 timmar och nästa vecka ska jag på en kurs. Jag vet inte varför jag tackade ja, men jobbet betalar och kursen hålls på ett flashigt hotell. Ja, varför inte egentligen?
Jag lär ju bidra med det jag alltid bidrar med dvs. sänka medelåldern.

Jocke (som varit arbetslös ungefär hela sitt liv) fällde kommentaren:
"Ja, så är det när man kommer ut i arbetslivet. Alla är äldre än vad man själv är"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0