Pyssel och knåp


Jag har varit så hemmafru nu så det skriker om det. För en gångs skull.
Jag åt en avokado igår, torkade kärnan lite och planterade den i en kruka. :) Det var i och för sig efter att jag fått slänga blomman som var i för den hade dött som de flesta av våra växter verkar vilja göra.

Sedan har jag målat min träbricka som jag fyndade på Myrorna för tio spänn. Den är nu röd och fin, jag ska bara köpa lack så den blir lite blingbling med. :) Sen måste jag hitta anledningar för att använda den med.

Jag har även klätt om min pall igen. Förra tyget råkade ju ut för en liten ögonskuggsolycka. :p Så nu är det ett ljusrött/vitt-rutigt tyg på. :) Tyget hittade jag bland alla gardiner vi har men inte använder.

Nu tänkte jag lägga lite kikärter i blöt så jag kan koka och frysa in imorgon. :)

Dagens irritationsmoment var förövrigt att bilen inte startar. Så nu måste vi köpa nån grej, jag minns inte vad men det var något dyrt i alla fall.
Vi som skulle till IKEA och kräva skruvar osv. till bordet vi fyndade igår (500 kronor vanligt pris, 250 på fyndhörnan).
Jag är ändå ganska glad för bordet, nu har vi kommit en bit på att faktiskt fixa en pysselhörna till mig. Så vi får se om jag faktiskt pysslar i den, men det lär jag göra. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0