Vad vet du om månljuset, förrän du blivit sönderslagen under det?

image2


När jag blir stor ska jag rädda världen.

Jag ska rädda litet i taget varje dag. Jag ska alltid ingripa, aldrig vara rädd. Jag ska inte samla in pengar till Rädda Barnen. Jag ska inte skaffa mig ett fadderbarn. Jag ska inte informera andra personer om problem som existerar.
Jag behöver ingen hjälp, jag ska ensam rädda hela världen. Jag ska börja smått och fortsätta stort. Jag ska börja här och nu och när. Den dagen jag har uppnått pensionsåldern ska jag bara betrakta mitt verk och njuta av en helt frisk och perfekt värld.

Sedan ska jag sitta där med mitt rättvisemärkta kaffe (som visst alla kaffesorter är då) och min perfekta bulle från ICA (ica har fått bättre avtal) och bara vara fruktansvärt uttråkad.

Jag vill blunda nu. Allt jag ser på mitt jobb, allt som sker i min omgivning. Inget borde röra mig ryggen.
Men jag måste rädda världen en dag..


"Snälla förklara,
att solen trots moln alltid går upp.
Jag vill höra en saga
jag vill tro på ditt ord
andas din luft
Och jag vill finnas där för dig,
när du faller
I fallet och fånga upp dig"

Charta 77-Snälla förklara



Nu åker jag på festival. Tillbaks på söndag. Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj, det var djupt, typ lika djupt som Atlanten!

2007-08-02 @ 19:35:27
Postat av: Lisa

Jag kan supporta dej när du ska rädda världen!

2007-08-03 @ 08:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0