Här kommer lyckan


Idag har jag ledigt för att gå på begravning. Det blir kyrka, svartklädd och tanter och farbröder som tror att de känner mig. Jag ser verkligen fram emot det.
När jag dör vill jag inte att någon präst ska säga någonting om mig. Det är så fruktansvärt korkat, de vet ju ingenting.
Min begravning ska inte hållas i kyrkan och mina nära och kära ska hålla tal eller sjunga eller vadsomhelst. Ingen annan.

Inatt har jag sovit hos Sanna. Det var mysigt. Vi kollade på Desperate housewifes och sen slocknade jag nöjd och lycklig. Nu på morgonen har jag varit hemma hos henne och ätit frukost med hennes familj och sånt där. Skönt att man kan få låna någon annans familj en stund. Blir lite roligare så.

Igår när jag kom hem hade Karro städat hela mitt rum. Dammsugit och grejer. Det var verkligen guld värt, jag känner mig mycket mer motiverad till att packa nu när jag kan se mina saker.
Jag flyttar inte 31-1 som jag hade velat utan förhoppningsvis 2-3 april. Men det spelar inte så stor roll, jag är mest glad att pappa kan köra mig så långt med flyttlass och så. Jag blir snart sambo och det känns jättebra.
Jag får en nystart, ny stad, nya vänner, nytt allting. Får nog klippa mig och färga håret annorlunda med för att det med ska bli nytt..
Det känns skönt i alla fall, trots att jag vet att det kommer ta lång tid innan jag anpassar mig. Jag får hoppas på att mina kompisar hälsar på mycket i början helt enkelt.

Men allt kommer bli bra, nu kommer lyckan..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0