Stilla natt, heliga natt?

Klockan är nästan 3. Jag borde verkligen sova, men jag ser spöken överallt. Jag var korkad och tittade på Jordan rättsläkare och Medium. Båda serierna råkade ha ovanligt läskiga avsnitt just idag.
Jag hör ljud över hela huset. Jag vågar verkligen inte gå och låsa ytterdörren och ironiskt nog så är jag enormt röksugen.

Huvudet är fullt av saker som jag måste bearbeta. Jag vet att jag sätter mig i skiten ganska ofta själv. Hålla käften lite oftare vore ett alternativ.

Imorgon ska jag träffa en klasskompis från gymnasiet. Fika här tror jag det blir. Jag får väl svänga ihop en kaka eller något. Det blir nog bra.

Kärleken kommer och går men vänner består.
Det är väl så man säger? Det ligger nog en hel del sanning i det hela. Även fast det känns nu som jag förlorat en vän jag trodde jag skulle få ha för livet. Jag kände samma sak för ett par år sedan, så jag vet att den känslan inte kommer att gå över. Man vill inte bli läskig och för jobbig och påträngande, men det är inte så lätt när det känns som om man själv blir stalkad och hånad av allt runtomkring.

Även om Niklas skulle låta mig vara kommer jag aldrig undan allt annat. Hans ex, hans nya ragg och kompisar.
Jag vill i och för sig inte komma undan allt. Men..
Äsch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0