Det lönar sig att fuska!


Var inne på västtrafiks hemsida och skulle kolla bussen. Västtrafik ska höja avgiften för när man tjuvåker från 800 till 1200.
Något lär vara fel, så längesedan var det inte avgiften låg på 600 kronor.
Planka känns som ett lockande alternativ om det inte vore för att jag åker buss så mycket, det är svårt att planka på bussar.
För alla som åker spårvagn är det en shysst deal, 150 kronor i månaden och så får man sina böter betalda.
Den enorma bonusen får man ju också genom att visa att det fan inte är okej att kollektivtrafiken ska kosta så mycket.
Jag skulle vilja gå med. Men jag åker mycket kollektivt i jobbet, kan knappast påbörja något stort krig med en brukare med mig. :p
Jag undrar om planka.nu kan överleva när västtrafik höjer avgiften. Jag hoppas verkligen det, för även om man gör något fel är det så rätt. Jag betalar hellre lite högre skatt och får en gratis kollektivtrafik.


Det här citatet var lite roligt;
?behandla kontrollanterna som du behandlar en rånare, ge dom vad dom vill ha, var tyst och inga yviga gester. Detta fungerar på rånare, kontrollanter och ett och annat bergslejon som ni kan möta på spårvagnarna?.
Planka.nu


Datumet när jag ska sluta röka närmar sig med stormsteg. Den här tavlan lär komma väl till pass:

image32

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0