Känslan av att vakna upp


Godmorgon.
Det är söndag. Alla mina naglar är kvar. :)

Jag får inte ha lösnaglar när jag jobbar. Men jag tänkte äsch. Jag vill inte plåga mig själv genom att försöka få av de nu. Rätt mycket lim där alltså. Undrar hur mina naglar ser ut under. Jag vill nog inte veta.

Jag somnade vid niotiden igår. Slocknade totalt. Släktmiddagar tar musten ur en. Jag var den enda från min familj där. Vi berättade skämt.

Det var en gång en blondin som körde för fort och blev stoppad av en blondinpolis.
Blondinpolis: Kan jag få se ditt körkort?
Blondin: Vad är det för något?
Blondinpolis: Ja, det är en grej, ungefär såhär stort och där du kan se dig själv.
Blondin plockar upp fickspegeln, kollar sig själv i den och räcker över den till polisen.
Blondinpolisen tar den, tittar i den och säger:
Är du också polis?!

Kusin Josefins humor. Det spelades även upp Björn Gustavsson kärleksförklaring till Carina Berg. Det berättades historier om det mesta.
Jag var mest bakis och kände att jag antaglien luktade gammal fylla.

Det känns som ett bra beslut att inte vara ute och festa igår utan att istället ägna påskaftonens kväll i Bifrost.
Snart är det slut på sötebrödsdagarna. På tisdag kommer Karro hem och jag får väl flytta hem till mamma. Jag måste hinna tvätta och städa innan dess. Jag har insett att städningen kommer att ta en liten stund, jag har brett ut mig något här. Hoppas det finns en ledig tvätttid idag eller imorrn, annars får jag visst bege mig till mamma. 

Och nej det är inte årets påskägg. För i år fick jag inga som helst påskägg. Stackars mig.

image61




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0