Mes


Hemma hos mamma nu. :)
Åkte hit igår för att tvätta lite, orkade inte tvätta i lördags. Jag har jobbat ett morgonpass och kom precis hit. Ska försöka få i mig lite frukost snart.

Imorgon ska jag till doktorn. Eller rättare sagt hudmottagningen på Mölndals sjukhus. Jag är så nervös av någon konstig anledning. Inatt drömde jag om att jag hade skadat mig och blev helt hysterisk över sprutan jag skulle få. Jag som inte ens är spruträdd, det är ju bara blodet som är jobbigt.
Mamma vägrar följa med imorgon, hon påminde mig om att jag faktiskt är 20 år, så jag tänkte fråga farmor istället. Jag vet ju själv, hur jag blir om det är något som händer hos doktorn. I Västerås kom jag ut gråtandes 3-4 gånger.
Det kan verka enkelt. Jag är löjlig, jag har varit hos doktorn massa gånger med brukare och sett de göra massa saker. Jag har till och med tyckt att det har varit lite roligt.
 Men när jag ska dit själv får jag en stor klump i halsen. Jag vet så väl att jag får lov att vägra blodprov, men nu är det så mycket mer. Jag är rädd för själva besöket, själva byggnaden, allting.
Jag är mesigast.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0