ADD-diagnos

Den här veckan har jag börjat i skolan.
Skolarbetet är på jättelåg nivå och jag blir helt galet uttråkad, så jag måste springa ut i korridoren ibland.

Träffade psykläkare i veckan. Fick en diagnos (fast officiellt på måndag). Jag har gått på en utredning i evigheter, med tusen tester och de har intervjuat min mamma och hejochhå.
Jag har ADD. Attention Deficit Disorder.
Jag vet knappt vad det betyder, men det känns som om hela min kropp och mitt liv vet vad det innebär.

Jag gör saker och tänker att det blir rätt. Men det blir ju fel.
Som idag har jag gått upp klockan 7 och tvättat och satt en deg på jäsning och hängt tvätt och tvättat mer. Och tycker jag är jättebra och effektiv. Tills min sambo påpekar att jag måste ju också orka med hela dagen, så jag kanske borde passa på att sova ut lite.
Det här korta tänket hela tiden är jättesvårt att ta sig ur.
Impulsivitet har jag tänkt att jag inte haft sådär jättemycket, tills en sambo säger att hon ser på mig när jag handlar efter impulser, för då syns det tydligt att jag inte tänker innan jag gör.

Nästa vecka ska läkaren ringa. Jag ska förmodligen börja äta concerta med härliga biverkningar såsom sömnsvårigheter, minskad aptit och annat läskigt.

Vem vet? Kanske kan även jag få ha en fungerande vardag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0