ALKOHOLEN KOMMER KOMMER, ALKOHOLEN KOMMER NU






Alkohol.

Hela mitt liv har jag haft en komplicerad relation till alkohol.
Jag har i min ungdom alltid gillat att vara full. Att få släppa allting för en stund och att slippa stå till svars för mina handlingar.
Jag har de senaste 2 åren druckit allt mindre. Nu är jag full kanske 1 gång varannan månad.
Min pappa är alkoholist. Jag har sett vad alkoholen kan göra med människor och jag har läst om adhd och missbruksproblematik. Det gör mig rädd.
Ärftlighet är en sak jag tänker mycket på, dels alkoholism och även min adhd-diagnos nu. Jag undrar om min pappa och övriga familjemedlemmar som har/haft missbruksproblem kanske även har något adhd-besläktat?

Jag tänker på mina barn som jag vill ha en dag. Jag undrar om jag borde och kan skaffa biologiska barn?
Är jag ond som vill föra mina gener vidare?

Bilden är från 2007.
Jag har precis hällt i mig hembränt. Jag slutade andas och min kompis fick lugna mig och säga åt mig att inte försöka andas utan istället försöka ta det lugnt. Till sist spydde jag äntligen. Men jag tänker att jag hade kunnat dö den där kvällen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0