Neuropsykatrisk funktionsnedsättning

Hej. Det känns som om jag bara kommer att skriva om adhd och psykgrejer framöver. Men det känns bra, jag har så oerhört mycket att få ur mig kring det.

Jo igår så ringde min läkare och bekräftade att jag har adhd.
Adhd-teamet hade haft möte och kommit fram till det. Jag vet dock inte om jag har add eller adhd.
På torsdag ska jag till läkaren och prata medicin. Jag är otroligt nervös och förväntansfull!

Tills dess är det skola som gäller. Jag läser undersköterskeprogrammet på komvux och extrajobbar litegrann som personlig assistent. Sedan har jag ju mitt politiska engagemang, som den här veckan tar otroligt mycket av min tid.
Jag inser mer och mer att jag har bra strategier för att klara av min vardag.
Även om det inte alltid räcker med bra strategier så känns det bra.

Jag läser att personer med adhd behöver struktur och lagom krav och förväntningar på sig.
Jag vet inte hur jag förhåller mig till det. Det känns som om jag länge har försökt överkompensera mitt kaos genom att försöka vara lite bättre och göra lite mer hela tiden. Vilket ju naturligtvis inte går ihop alls.


Jag skulle vilja bena ut lite begrepp för mig själv och andra.
Svårt, tänker jag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0