kaoskaos

Läser om kost. Jag pratade med en klasskompis idag, hon sa att ADHD blir ju absolut hjälpt av bättre kost; med mer fullkorn och mindre snabba kolhydrater. Jag googlade loss på mat och ADHD.
Jag är ju vegan, så omega3 är inte så lätt att få i sig. Dock vet jag att jag har tokbra värden enligt vårdcentralen, men lite extra omega3 kan nog vara bra.
Dock så är linfröolja jätteäckligt! Det är nog det jag har hemma som innehåller mest omega3.

Jag tänker dock försöka byta ut mot mer fullkorn. Dels för att jag har dålig aptit med concertan, så jag tänker att det jag äter måste ge mycket energi, länge.

Har förövrigt nog fått halsfluss. Svullen och grötig i halsen, trött och hängig (däckade precis 2 timmar efter skolan, därav förvirrat inlägg). Och jag är inte förkyld. Det blir halsprov imorgon, efter redovisning i skolan.

Jag blir otroligt stressad när jag tänker på morgondagen. Jag vet inte om min tidsplanering är helt åt skogen.. Jag börjar skolan 9, sedan vårdcentral 11.15, hem och käka. Veterinärbesök 14.30 med bebisarna. Och sen skriva ett arbete som ska vara inne imorgon. Jag tycker det låter bra, men det känns inte bra.
Jag går förvisso runt med konstant oro över allting, läkaren sa att den värsta ångesten lägger sig efter en vecka eller två på concerta. Det är alltså en biverkning. Så sjukt läskigt, åh jag vill inte vara med mer.

ADHDkostgrej
http://www.sjalvhjalppavagen.se/template01.asp?level=4&sorting=3&sitekey={4EE7C1AC-7309-4648-9D46-A88872EAA859}&pagekey={C1037CF2-5366-4984-B44D-CAB66DC077D0}

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0