MVG och matprat

Ångesten igår lättade. Men lugnande men framförallt med en vila.
Idag har jag haft redovisning. Jag är nöjd och fick visst mvg på arbetet också. Jag skrev mitt arbete om en bok "Fråga Alice". Den är tydligen vanlig att läsa i skolan på högstadiet, men den fungerade utmärkt att skriva en recension och analys av.

Läraren hade skrivit att det var bra att jag använt mina egna erfarenheter i arbetet. Jag tänker att något gott lär väl komma ur dåliga upplevelser i livet, så jag får väl försöka använda mig av det så mycket som möjligt.
Men det känns som om allt vi pratar om personligen angår mig. Funktionshinder (jag jobbar ju som pers.ass och ledsagare och ADHD är ju ett neuropsykatriskt funktionshinder), olika förvaltningar inom kommunen (har mycket erfarenhet av sockontakter), missbruk (ständigt i mina tankar).

Men det är väl bra ändå. Nu skrev jag iaf ihop ett arbete som skulle varit inne förra veckan. Jag skrev det på ingen tid alls och är absolut inte nöjd. Men så får det vara.

Nu lagar jag i alla fall mat. Kidneybönsburgare, bröd, grönsaker och klyftpotatis. Det blir gott. Och med min känsla för lagom (ehhhh) så blir de inte mindre än 4 såser till. Baba Ganousch, veganmajonnäs, veganhamburgerdressing och tomatsås.

Jag är stolt åtminstone och hoppas att faktiskt klara av resterande dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0